MIRARTE es un blog para la reflexión artística donde artistas y público tienen un espacio común de entendimiento. Deteneos un instante para 'mirar el arte'



11.11.11

Rafa Barruè 'escucha'



El pintor y monje Rafa Barruè en la sala de arte Pictograma
La exposición ‘Escolta’ es una invitación a la contemplación del arte


La sala de arte Pictograma (plaza Muralla Liberal, 1) de Castellón abre sus puertas para acoger un nuevo proyecto expositivo del pintor castellonense Rafa Barruè bajo el título de ‘Escolta’. En su condición de monje cisterciense, Barruè elabora una serie llena de misticismo y amor por la pintura. La inauguración de la muestra tendrá lugar hoy viernes 11 de noviembre a partir de las 19.30 horas.
El sentido místico y estético de la exposición lo explica el propio artista con sus palabras:
La imatge, la llum, el so, en la pregària, en el silenci davant de Déu, hi ha el trobament entre la persona que vol conèixer i un Altre que ens coneix més que nosaltres mateixos.
Per a l’encontre, per al diàleg, per a la vida hi ha l’escolta. Escolta que implica acolliment, atenció, obertura vers l’al¬tre.
Es pot escoltar la pintura? L’art tendeix a la bellesa i si la bellesa parla ens cal escoltar, posar atenció, acollint en l’¬in¬te¬rior allò de color que diu, que sent, que parla. L’escolta interpel•la al contemplatiu de l’obra d’art a endinsar-s’hi en el món poètic del pensament.
De la mateixa manera que podem mirar i fer una contemplació dels nostres pensaments, podem escoltar aquestes imatges que avui se’ns posen al davant dels nostres ulls.
Escolta que et diu una obra d’art, una tela bastida amb la bellesa dels colors, la llum i l’ombra.
Escolta els colors. Escolta la bellesa de la contemplació. Descobreix allò de curiós que portes com a bagatge d’art propi. Cada persona en l’interior té el seu tast d’art, de bellesa que li ve donada per la Bellesa, Déu.

La exposición ‘Escolta’ de Rafa Barruè podrá visitarse en la sala de arte Pictograma hasta el próximo 17 de diciembre en horario de lunes a sábado de 11.30 a 13.30 y de 18.30 a 21.00 horas

No hay comentarios:

Publicar un comentario